Вівторок, 22 квітня 2025 12:15
Тиждень психології. День 2
На вулиці все спекотніше, природа вбирається в білосніжні шати... А в ліцеї набирає обертів Тиждень психології. Сьогодні всі були об'єднані образом математичного профілю. Костюми, сукні й навіть аксесуари в клітинку заполонили наш заклад.
Найближчими людьми в освітньому закладі для ліцеїстів є їхні класні керівники. Тож, аби бути з дітьми на одній хвилі, класні керівники взяли участь у настільній грі "Між нами", яка є чудовим інструментом для кращого розуміння переконань і мислення дітей.
Завершується другий день, і Тиждень психології підходить до свого екватора. Завтра на всіх учасників освітнього процесу чекають цікаві образи за мотивами природи та приємна арттерапія. Тож рухаємося далі, вперед і вгору!
Світлана Солдатенко, психологиня ліцею
Понеділок, 21 квітня 2025 15:43
Тиждень психології. День 1.
За календарем на вулиці весна, а відчувається як справжнє літо: тепло, сонячно, яскраво. Саме такими емоційними фарбами був сповнений перший день Тижня психології в ліцеї.
Сьогоднішній понеділок присвячений лінгвістичному профілю. Образ дня - смужка у всіх її проявах. Гарний настрій, емоційний релакс та красиві світлини на фоні тематичної виставки в холі ліцею були забезпечені.
Учні 1 історичного та 2 природничих класів під час інтегрованого заняття "Цікава психологія: секрети програмування щасливої людини" разом із психологинею Світланою Солдатенко та учителем інформатики Павлом Кіндєєвим дізнавалися на практиці, як функціонують їхні психічні пізнавальні процеси, а також розкривали таємниці людської душі.
Як відомо, педагоги мають бути для своїх вихованців гідним прикладом. Для пізнання способів розвитку емоційного інтелекту, формування навичок самоконтролю психологинею Світланою Володимирівною була проведена психологічна майстерка "Емоційний інтелект=ментальне здоров'я педагога=ментальне здоров'я здобувачів освіти".
Тож початок подорожі у світ психології покладено, а попереду новий день, нові емоції, нові відкриття!!!
Світлана Солдатенко, психологиня ліцею.
Вівторок, 15 квітня 2025 05:41
Олімпіада — це не мета, а шлях до самовдосконалення і нових можливостей
Предметні олімпіади — це не просто інтелектуальні змагання, а справжнє свято знань, допитливості та натхнення. Це шанс перевірити свої сили, вийти за межі шкільної програми, знайти однодумців і відчути, що наука — це не лише формули і рівняння, а живий, захоплюючий процес відкриття світу. Для багатьох учасників саме олімпіади стають першим серйозним кроком у наукову діяльність, що згодом може перерости у професійне покликання.
Участь в олімпіаді — це не лише про перемогу. Це, насамперед, про сміливість спробувати, про віру в себе і свої знання, про прагнення розвиватися. Вона формує характер, вчить працювати у незвичних умовах , шукати нестандартні рішення і не зупинятися перед труднощами.
З 25 по 30 березня 2025 року в мальовничому місті Ужгороді відбувся ІV етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії. У складі команди Чернігівської області честь нашого ліцею гідно представили учні 10 та 11 класів — Голубовський Ілля та Ловейко Ярослав. Протягом декількох днів хлопці розв’язували складні завдання практичного та теоретичного турів, демонструючи глибокі знання, аналітичне мислення та наполегливість. Та поряд із серйозною роботою була й інша, не менш цінна сторона олімпіади — живе спілкування з талановитими однолітками з усіх куточків України, нові знайомства, що надихають, а також незабутні екскурсії мальовничими місцями Ужгорода, які додали барв у ці насичені дні. Організатори подбали про цікаве дозвілля — учасники відвідали яскраві куточки міста, де проходила олімпіада, поринули в атмосферу гостинності, натхнення й краси. Приємним сюрпризом була зустріч Іллі та Ярослава з автором збірника задач з хімії , яким ми багато років постійно користуємося, Ольгою Березан, яка залишила свої автографи на дипломах.
Ми раді повідомити, що обидва наші ліцеїсти — Ловейко Ярослав та Голубовський Ілля — були нагороджені дипломами учасників ІV етапу Всеукраїнської олімпіади з хімії. Це велике досягнення, яким ми безмежно пишаємося. Адже за цими дипломами — місяці щоденної праці, самостійного навчання та справжнього ентузіазму. Ми щиро дякуємо нашим учням за гідне представлення ліцею, за наполегливість, мужність і жагу до знань. Бажаємо вам не зупинятися на досягнутому, йти вперед до нових вершин, вірити у свої сили та ніколи не втрачати любові до науки. Ми щиро пишаємося нашими учнями! Ваша участь у такому престижному заході — вже велике досягнення. Бажаємо вам подальших успіхів, нових відкриттів та впевненості у власних силах. Попереду — ще багато цікавого, і ми впевнені, що це лише початок великого шляху!
Учитель ліцею Наталія Мазур
Понеділок, 31 березня 2025 22:57
STEM-заняття «Математичні обчислення при визначенні фізичних характеристик річки Остер»
Річка Остер – головна водна артерія Ніжина, з якою пов’язано багато легенд та переказів. У кожного жителя нашого міста згадка про цю річку викликає хвилювання та тривогу за її екологічний стан, надію на відновлення та збереження.
27 березня 2025 року в ІІ природничому класі відбулося захоплююче STEM-заняття з теми «Математичні обчислення при визначенні фізичних характеристик річки Остер», яке провела вчителька математики Юлія Петрівна Осталецька.
Заняття розпочалося з обговорення питання про те, з чим асоціюється річка Остер для учнів англо-математичної підгрупи. Це налаштувало всіх на емоційно теплу та водночас науково-дослідницьку атмосферу. Виявилось, що річка Остер для кожного з них — не просто географічний об’єкт, а частина історії рідного міста Ніжина, що потребує негайної допомоги, турботи та порятунку. Учні з сумом зазначали, що людська байдужість до стану річки негативно впливає на її флору та фауну. Разом з тим Остер для багатьох є символом дитинства та спогадів.
Креативний підхід Юлії Петрівни до підготовки заняття дозволив поєднати знання географії, фізики, математики та історії міста Ніжина. Працюючи з гідрографічною схемою річки Остер та конспектами з друкованою основою, учні вчилися знаходити коефіцієнт звивистості річки, її похил та густоту річкової мережі.
Цікаво та творчо розпочали дослідження інших фізичних характеристик річки. Юлія Петрівна запропонувала учням невелику історію основану на реальних подіях, але з вигаданими героями. «Одного сонячного весняного дня двоє друзів прогулювались набережною в місті Ніжині й замислились над питанням – яку швидкість течії має річка Остер? Оскільки хлопці мали дуже гарно розвинені математичні компетентності та володіли елементарними знаннями з фізики, вони вирішили провести експеримент. Зробили паперовий кораблик та пустили руслом річки. Виміряли відстань, яку він проплив за 16 хвилин руху. Потім здійснили елементарні розрахунки й визначили швидкість течії річки.», - розповіла Юлія Петрівна. Максимально наближаючись до точних умов, учні занурились у власний експеримент. Перший крок – визначення локацій, у межах яких проводились вимірювання. Історичні та життєві факти наведені вчителем, дозволили швидко їх впізнати та перейти до виконання завдань на підготовленій мапі міста Ніжина. Робота з масштабом та зі зміною одиниць вимірювання і довжини, і часу стала основою для визначення швидкості течії річки Остер. Щоб знайти об’єм води, який знаходиться на досліджуваній ділянці, учні впізнали геометричне тіло, яке вона заповнює, та скористалися відповідними знаннями стереометрії. Не менш вражаючим був результат обчислення маси води між запропонованими локаціями.
Слід також наголосити, що увага приділялася не лише математичним обчисленням, а й наголошувалося на аналізі отриманих результатів, формулюванні висновків та їх інтерпретації в контексті реальних умов річки Остер.
Виконання завдань Юлія Петрівна супроводжувала вдалим поєднанням комп’ютерних технологій: робота з онлайн-дошкою «Draw.Chat» та графічним планшетом, демонстрація відео та фото презентації, створеної за допомогою онлайн-ресурсу «Canva». Особливо цікавою виявилась створена учнями хмара слів, що узагальнила їх знання та розуміння про те, які саме фізичні характеристик річок можна дослідити засобами математики.
STEM-заняття, проведене Юлією Петрівною Осталецькою, не лише сприяло розвитку математичної компетентності учнів, а й сприяло розумінню екологічної проблеми, що пов’язана зі станом річки Остер та можливими шляхами її збереження. Позитивна атмосфера, злагоджена робота в команді та підтримка вчителя на занятті у поєднанні з інтеграцією знань різних предметів зробили таку зустріч по-справжньому незабутньою.
Учителька математики Олена Чорненька
Понеділок, 24 березня 2025 11:02
"З Україною в серці!"
"Ми є. Були. І будем ми! Й Вітчизна наша з нами"
(І. Багряний). Українці - нація незламних і нескорених. У цій істині можна було переконатися під час національно-патріотичної гри "З Україною в серці!", де ліцеїсти, юні українці та українки, не словом, а ділом продемонстрували силу українського духу й блискучі знання культурної спадщини України.
Почався захід із Гімну України, щирої подяки Захисникам і Захисницям. Хвилиною мовчання вшанували пам'ять про полеглих героїв-військовослужбовців.
П'ять раундів гри передбачали різні завдання. Так, перший із них був присвячений темі "Відомі українці". Другий раунд перевіряв рівень володіння учнями рідною мовою. Під час третього раунду ліцеїсти вправлялися у вгадуванні українських пісень. Четвертий раунд "Крокодил" випробував учнів на творчість та кмітливість. І п'ятий раунд - "Родзинки України" - переконав не тільки гравців, а й усіх присутніх у тому, що Україна - країна справжніх див!
Поділилися своїми враженнями про патріотичний захід та звернулися з побажаннями до молодого покоління гості, які мужньо стояли на захисті неньки України: Іван Кедун, Ігор Волосянкін, Андрій Гомоляко.
Завершилося свято врученням тематичних подарунків і грамот учасникам за активну громадянську позицію.
Національно-патріотична гра "З Україною в серці!" стала ще одним кроком до ПЕРЕМОГИ, адже вкотре об'єднала присутніх серцями й любов'ю до України.
Тож мріймо, діймо, досягаймо й обов'язково ПЕРЕМАГАЙМО!!! СЛАВА УКРАЇНІ! ГЕРОЯМ СЛАВА!
Світлана Солдатенко, класний керівник 2 лінгвістичного класу, психологиня ліцею
Середа, 19 березня 2025 06:26
Рідний дім
Коли б у мене запитали, що таке рідний дім? Де він знаходиться? Запитали б колись, тоді, ну…тоді, коли сонце було яскравіше, сади цвіли духмяніше, коли була жива МАМА, я б сказала, що мій дім саме там… Там, де усмішки й сміх, де сонце й вітер, де дощ і сніг, де мама й тато, де звучить рідне й тепле слово, там, де я вільна!
А що для вас рідний дім? Із таким запитанням я звернулася до своїх учнів. Цікавими були відповіді. Рідний дім – це
- "...ніжне й тепле слово…"
- "мамина усмішка й татів погляд…"
- "рідне підвіконня…."
- "гойдалка в саду…."
- "квітник, філіжанка кави…"
Сьогодні дім для багатьох українців набув щемкого значення, бо по нашій землі сновигає брудний лапоть нелюда, знищуючи троянди, ромашки, жито, пшеницю, життя – усе те, що ми звемо домом. Частина українців утратила свої домівки, переселилася на інші території, виїхала в інші країни.
«Ріки незмінно течуть додому»,- пише Ірина Шувалова. Саме ці рядки й стали гаслом тижня поезії, до якого долучилися й учні І курсу лінгвістичного класу.
Тетяна Даньшина
П'ятниця, 07 березня 2025 21:07